Ubezpieczenie turystyczne AXA Assistance „Daleko od Domu” jest niespotykanym produktem w branży ubezpieczeń, gdyż pozwala na zawarcie umowy z nielimitowaną sumą ubezpieczenia kosztów leczenia.
Skąd w ogóle wziął się taki pomysł, jak wpłynął na działania towarzystwa i co powinieneś wiedzieć wyjeżdżając za granicę? To wszystko w wywiadzie Ubezpieczenia online.pl z Członkiem Zarządu AXA Assistance, Dyrektorem Sprzedaży, Panem Tomášem Mrnka.
Kiedy AXA Assistance rozpoczęła swoją działalność?
- Korzenie AXA Assistance sięgają 1959 roku kiedy to utworzono General Europea S.A. G.E.S.A. została stworzona w odpowiedzi na rozwój turystyki i boom ekonomiczny po II Wojnie Światowej. Była ona pierwszą spółką assistance i jako pierwsza stworzyła profesjonalną sieć usługodawców.
Porównaj ubezpieczenia w kilka sekund!
AXA Assistance powstała w wyniku połączenia dwóch międzynarodowych firm świadczących usługi assistance – G.E.S.A oraz UAP. Na polskim rynku istniejemy od 1994 roku.
Zapewniamy spokój i poczucie bezpieczeństwa w nieoczekiwanych sytuacjach, ale także komfort w życiu codziennym. Jesteśmy wyspecjalizowanym ubezpieczycielem świadczącym niezawodne usługi assistance.
Skąd wziął się pomysł na wprowadzenie produktu turystycznego i kto opracował produkt?
- Grupa AXA Assistance od ponad 30 lat dostarcza Klientom na całym świecie ubezpieczenia podróżne poprzez współpracę z takimi międzynarodowymi partnerami jak: Master Card, VISA, Thomas Cook i wielu innych.
W 2013 roku, wychodząc naprzeciw potrzebom stale rozwijającego się rynku, stworzyliśmy ubezpieczenie turystyczne, które w pełni uwzględnia oczekiwania klientów indywidualnych. Ubezpieczenie dostosowane do sposobu podróżowania i spędzania wolnego czasu, zapewniające ochronę w najszerszym możliwym zakresie. Wykorzystaliśmy nasze know-how, żeby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów.
Nasze ubezpieczenie turystyczne zapewnia m.in.:
-
nielimitowane koszty leczenia (w najwyższym wariancie)
-
ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej na 1,5 mln PLN (w najwyższym wariancie)
-
ubezpieczenie sprzętu elektronicznego
-
rekreacyjne uprawianie sportów w standardzie
-
pomoc w przypadkach ataków terrorystycznych w standardzie
Sprawdź szczegóły ubezpieczenia
Z czego wynikało wprowadzenie ubezpieczenia turystycznego z nielimitowanymi kosztami leczenia? Trzeba przyznać, że jest to niespotykane rozwiązanie na polskim rynku ubezpieczeń turystycznych.
- Myśleliśmy już o tym rozwiązaniu od dłuższego czasu. W naszej historii odnotowaliśmy wiele przypadków, w których nawet bardzo wysoka suma ubezpieczenia nie była wystarczająca do całkowitego pokrycia kosztów leczenia. Takie zdarzenia mają zawsze miejsce w krajach, w których koszty leczenia są bardzo wysokie, jak np. USA. Bardzo dobrze znane nam są przypadki, kiedy po poważnym wypadku samochodowym klient leży na oddziale intensywnej terapii, jego stan zdrowia wyklucza repatriację do kraju, a koszty leczenia wynoszą około 3 - 5 tys. USD za jeden dzień. Pomyśleliśmy więc: kto jak nie AXA Assistance powinien zaoferować ten produkt. Możemy połączyć siłę Grupy AXA oraz nasze wieloletnie doświadczenie w ubezpieczeniach podróżnych.
Czy wprowadzenie nielimitowanych kosztów leczenia znacząco wpłynęło na zainteresowanie klientów produktem?
- Zdecydowanie tak. Nielimitowane koszty leczenia zawarte są w najwyższym wariancie – Pakiecie Zdobywca, który cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród naszych klientów.
Ubezpieczenie turystyczne AXA Assistance jest możliwe do kupienia w 3 wariantach. Są to zamknięte pakiety bez możliwości indywidualnego dopasowania. Co było brane pod uwagę przy konstruowaniu zakresu poszczególnych wariantów?
- Uwzględnialiśmy przede wszystkim kierunek podróży oraz jej charakter. I tak, najniższy pakiet – Urlopowicz, dedykowany jest głównie podróżującym do państw ościennych, Pakiet Podróżnik – wyjeżdżającym do Europy, natomiast najwyższy Pakiet – Zdobywca, zapewni doskonałą ochronę w każdym zakątku świata.
Oprócz gotowych pakietów, nasi klienci mogą rozszerzyć zakres ochrony o:
-
sporty wysokiego ryzyka
-
wyjazd do pracy fizycznej
-
choroby przewlekłe
Czy ma Pan jakieś wskazówki dla osób, które podczas wyjazdu muszą zgłosić szkodę? O czym należy pamiętać bezpośrednio po wystąpieniu zdarzenia, gdzie się zgłosić i kiedy? Czy są jakieś kwestie, na które poszkodowany powinien szczególnie zwrócić uwagę?
- Najważniejszy jest jak najszybszy kontakt z naszym Centrum Alarmowym działającym 24/7. Nasi konsultanci są doskonale przygotowani do poprowadzenia klienta już od samego początku – zorganizujemy pomoc medyczną, skierujemy klienta do najbliższej współpracującej z nami placówki medycznej, pokierujemy całym procesem jego leczenia i pokryjemy jego koszty.
Ta sama rada dotyczy pozostałych rodzajów ryzyk - szczególnie w okresie zimowym, który obfituje w kontuzje. Jeśli uległeś wypadkowi na stoku narciarskim, nawet nie z własnej winy - zadzwoń do nas. Jesteśmy po to, żeby Ci pomóc.
Tak więc najlepsze co możesz zrobić to wpisanie numeru naszego Centrum Alarmowego do swojego telefonu komórkowego, jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Miej go zawsze pod ręką gdy będziesz go potrzebować.
Będąc przy temacie szkód, przytoczmy kilka liczb. Jaka jest średnia wartość szkód? I czy może Pan powiedzieć, ile wynosiła wartość największej szkody zgłoszonej w AXA Assistance?
- Koszty usług medycznych, zwłaszcza tych poza Europą, są trudne do oszacowania i często bardzo wysokie, przykładowo:
-
Koszt podstawowego leczenia ambulatoryjnego w USA - 600 USD dziennie
-
Powrót z Kenii do kraju przy wykorzystaniu „air ambulance” - 250 000 PLN
-
3-dniowa hospitalizacja na oddziale kardiologicznym w USA - 350 000 PLN
Co istotne, a z czego nie zawsze klienci zdają sobie sprawę: świadczenia medyczne, do których posiadamy bezpłatny dostęp w Polsce, za granicą są płatne. Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego nie zapewnia pokrycia wszystkich kosztów związanych z leczeniem za granicą, a zwłaszcza kosztów transportu chorego do kraju.
Kup ubezpieczenie Axa Assistance
Jakie zdarzenia są najczęściej zgłaszane przez ubezpieczonych? (np. złamania na stoku, problemy gastrologiczne w egzotycznych krajach, zniszczenia czyjegoś mienia w ramach OC, itp.)
- Zdarzenia możemy podzielić na sezony. W sezonie zimowym są to głównie urazy narciarskie oraz szkody zgłaszane w ramach OC. Sezon letni to alergie i problemy gastrologiczne.
Na koniec pytanie o świadomość ubezpieczeniową Polaków. Czy zdajemy sobie sprawę z konieczności posiadania ubezpieczenia turystycznego w czasie zagranicznych wyjazdów?
- Zdecydowanie świadomość ubezpieczeniowa Polaków z roku na rok rośnie. Dużą rolę odgrywają media, które skutecznie nagłaśniają wszelkie przypadki związane z brakiem ochrony ubezpieczeniowej za granicą, lub gdy ta ochrona jest niewystarczająca.
Kolejnym przykładem na wzrost świadomości jest wykupowanie dodatkowego ubezpieczenia turystycznego przy zakupie wycieczek z biur podróży, których ochrona w tym zakresie bardzo często ma charakter podstawowy i niewystarczające limity kosztów.
Julietta Pawlak